19 Mayıs 2014 Pazartesi

Viyanada Organik, Vejeteryan Dondurmacı

Belki de buralarda ikamet edenler çoktan biliyorlardır burayı, ben tesadüf eseri karşılaştım ve böyle bir yer bulduğum için cok sevindim. Cünkü Yurtdısında dondurmaların icine hangi Emilgatörü koymuslar acaba? E numaralarından içinde domuz katkısı olan herhangi bir sey koymuşlar mıdır? diye düşünmekten dondurma yiyemez olmuştum. Bir de acık satılan dondurmalarda satıcının sözüne güvenmek gerekiyor keza cogu zaman satıcılar da dondurma üretiminde kullanılan Emülgatörleri ayrıntılı bilmeyebiliyorlar.

Viyanada Türklerin sıklıkla yasadıgı bir yerde 12. bezirkde Meidlingerhauptsrasse de Vejeteryan yani hayvansal hiçbir katkı olmayan ama sütünün de soyadan değil İnek sütünden yapıldığı bir Dondurmacı. Dogal beslenen anneler bilir dünyadaki Soya üretiminin cogunlugu GDO lu olduğu için Vejeteryan yazısını görünce Soya sütü mü kullanıyorlar diye sordum; İnek sütü kullanılıyormus. Gerçi Soyadan yapılmıs olsa tatsız tuzsuz bir sey olurda heralde ;) Bir güzel tarafı da El yapımı ve Organik (Hand Made) olması. Viyanada ikamet edip benim gibi heryere güvenemeyen vejeteryan ve organik arayanlar varsa bu bilginin belki bir faydası olur  ;)


Bizim çocuklar havalar güzelleştiğinden beri dondurma istiyorlardı ve ben de herhangi bir dondurmacının önünden geçmeyelim de çocuklar istemesin diye dört dönüyordum. Burayı bulduğum iyi oldu... Bir de maharetli sevgili annelerimiz evde yap dondurmanı demesinler burda ben kısa süre için kısıtlı eşyanın olduğu bir yerde kalıyorum, evde yemek yapamıyorum dondurma yapmam ise imkansız ;)

Yunusdan bir Dondurma Hatırası:

Yukardaki resimde Cocuklar dondurmacının önünde oturup dondurmalarını yerken çekmeye calısıtm. Bu sırada Yunusun külahından dondurma eriyerek akmaya başlayınca çocuk üzülerek ve 2 yasındaki birinin kendine has o güzel aksaanı ile

-Annnneeee Dondurma gidiyo dondurmaaaa gidiyoooo

diye heyecanlanıp ağlaması da beni hala güldürüyor ;)
eriyip akan dondurmayı yalamak aklına gelmiyor Dondurma gidior diye ağlıyor ;)
Ne diyim oğlum arkasından Baybay de o zaman ;)))

2 yorum:

Yorumlariniz icin