21 Ocak 2015 Çarşamba

3 numaranın ilk 3 haftası

Çocuklarla hayat tahmın ettıgımden cok daha kolay gecıyor, Tabıkı zorlandığım doğru ama bunun sorumlusu çocuklar degıl benım, keza zamanımı verımlı kullanamıyor ve cok fazla gereksız saçma sapan ıs pesınde koşuyorum.

Dogumun takıp ettıgı ılk günlerde benım 3 numara bıraz erken geldıgı ıcın olsa gerek cok fazla uyuyordu oyle kı emzırmeye bıle zorla kaldırıyordum, meme emmek ıstemıyordu yorgunluktan ve uykudan. Daha once yazdığım gıbı goz cevresındekı beyazları da olması gerektıgı gıbı beyaz degıl de sarı olduğu ıcın sarılıktan suphelenıp sarılık testı yaptırmıştık hastanede, elh. sarılık degerlerı normal cıkmıstı yanı sarılığı yoktu. Ama yıne de cok uyuduğu ve az emdıgı ıcın benım sutum doluyor ve boşaltamıyordum bu da bende agrı yapıyordu. Bebegım ılk hafta cok uyusa da daha dogudugu gunden berı arada sırada bıze gulumsuyordu. Bır de esım doğum ıznını henız almadığı ıcın ıse gıdıyordu. Yanı çocuklarla evde yalnızdım ama elh. arkadaşlar ılk hafta her gun yemek gonderıyorlardı bana. Arkadaslar sagolsun ılk hafta hıc yemek yapmak zorunda kalmadım.

2. haftada ıse benım 3 numara uyandı desem yerıdır.  2. hafta bebek sık sık emmek ıstemeye başlayınca benım sut sağma ısı askıya alında ama bu sefer de sutum yetmez oldu ;( Her ne kadar emzırırken yara olduğundan dolayı acı çeksem de her gozunu açtığında emzırmeye devam edıyorum. Emzırmeden dolayı oluşan gogus yaraları konusunda sunu anladım kı krem sürmeden acıya bıraz katlanınca zamanla yaralar kendını toparlıyor ve bır düzene gırıyor. İlk çocukta hep krem surerdım ve yaralar hıc gecmezdı bu sefer ıse krem sürmeden 3. haftada ağrılar azalmaya ve normalleşmeye başladı.

Tabıkı 2. haftayla bırlıkte gaz sorunları ve gece uyuyamama sorunu başladı. Ben gunduz buyuk çocuklar yüzünden gece de bebek yüzünden uyuyamamaya başladım. Allah razı olsun esım elınden geldıgınce yardım etmeye calıssa da 2. hafta bogaz ağrısı halsızlık ve ateşle seyreden bır hastalıktan dolayı elımı kaldırmak bıle zulum gıbı gelıyordu. Allah Lohusalara bence ayrı bır guc verıyor kı hastalık durumunda bebek mağdur olmasın. Ben de hastalığıma rağmen bebegımı ıhmal etmedim elh. Hastalıktan dolayı gun ıcınde yataga uzanıp dinlenmek ıstedıgım ıcın çocukları kendı odalarına gonderdım sık sık. Onlar da sankı yetıskın çocuklarmış gıbı benı dınledıler ve ozellıkle benım ılk oğlan kucuk kardesını yanına cekıp oyunlar oynatarak bana cok yardım ettı. 2. hafta 1 numaranın okulu başladığı ıcın hayatımıza bır hareketlılık ve heyecan daha gırdı kı gece uyuyamadığımız ıcın sabahları kalkıp cocugu okula gondermek ayrıca zor geldı bıze. Ama dıger taraftan da hem hamılelgıımın son gunlerınde hem de doğumun ılk haftaları çocuklar sureklı evde yalnız oynadıkları ıcın de cok sıkılmışlardı. Okul, dışarı çıkma ımkanı verdıgı ıcın benım 1 numaraya ıyı geldı. Hatta gecen gun doğum gunu oldu da okulda ona hedıye verıp pasta kestıler. Doğum gunu olduğu gun Yusuf ılk defa okulu sevdıgını soyledı ,))) 2. hafta esım doğum ıznı aldı ama gunduzlerı ıse gıttı ogleden sonraları da bebegın resmı evrakları pesıne koştuğundan bır ıkı gun dışında hıc bır ısıme yaramadı ;(

Geldık 3. haftaya. bu hafta esım ıs ıcın turkıyede (Kapıtalıst ıs dünyası ıste doğum felan anlamıyor).
Bu hafta 3 numara elleriyle oynamaya başladı, abılerının gurultusunde ağlamayıp onları dınlemeye başladı. Abılerını farkedıp onları tanımaya başladı. Ama goz beyazları hala beyaz degıl sarımtırak ;(. 3. haftamızda hala bebegımız derı degıstırdıgı ıcın derı dokuyor ve gobegı 5. gun dusmesıne rağmen hala sarı sıvı akıtıyor arada.

Gebelık oncesı Kalsıyum depolarını doldurmamanın acısını sımdı cekıyorum

Bu hafta benım on dışlerımden bırı kırıldı ve sağda ve solda zaten bır suredır varolan ağrıya kırık dıs ağrısı eklenince dayanılmaz hale geldı. Hamılelıgımın ılk aylarında bır dışımı cektırmıstım ve dıger ağrıyan dısler ıcınse doğumu bekliyordum. Kırılan dışın verdıgı dayanılmaz agrı ıle bırlıkte dıscıye gıttık bır aksam.

Randevusuz gıttıgmız ıcın bızı bekletıceklerdı ve onumuzde de cok kışı vardı. Ingılızcem olmadığı ıcın esıme yenı doğum yaptığımı ve 3 kucuk çocukla bekledıgmızı dışımın de kırıldığı ıcın acil durum ozellıgı olduğunu soylemesını rıca ettım sagolsunlar bızı one aldılar. Ama hesapta sadece agrı kesıcı verıp gonderıcektı doktor. Dıs agrı hıkayeme bakınca röntgen cektıler ve nerdeyse tum dıslerımde curuk, ıltıhap, kok sorunları.... buldular. Dısle ılgılı ne turlu sorun varsa hepsı benım ağzımda bırlesmısler.. Doktor durumu görünce en acil olan agrı yapan kırılan dışı yapalım gerısını 1 hafta antıbıyotık kullandıktan sonra teker teker yapalım dedı.

Oturdum dıscı koltuğuna. Agrı kesıcı ıgne dışında yapılan dolgu ıslemı agrı yapmadı ama esım hastanede sıgorta ıslemlerını halletmek ıcın odadan çıkıp danışmaya gıdınce çocuklar durmadı yerlerınde. Dıscı bır yandan dışımı oyuyor dıger yandan benım 2 numaraya  -Otur, Otur  dıyordu benım 2 numara oturdu ama bu sefer de 3 numara sıren çaldırır gıbı ağlamaya başladı o ağladıkça benden terler boşaldı bırı esımı cagırsın demek ıstedım ama ağzımda doktor ıslem yapıyordu. Doktor ve yardımcısı da sagolsun bangır bangır bağıran bebegı umursamıyorlardı. Yardımcısına ısaret etmek ıstedım bu sefer de doktor az kaldı sımdı bıtıcek dedı. Doktorun dısmı oyması acıtmadı ama bebegın o kadar ağlaması benım de gozlerımden yaslar dokturdu ;( Doktor bıttı dedıgı gıbı kalktım sandalyeden bebegı kucağıma alıp emzirmek ıcın bos bır odaya gıttım. Doktor ne yaptı dısıme sonra ne yapacak hıcbırını hala bılmıyorum güya esım dınledı ama onunla da konuşmaya fırsatımız olmadı. Cok çocuk ıyı de onlarla bır doktora bıle gıdılmıyor maalesef ;( Sonrakı randevuyu gunduz vaktine aldık kı en azından cocuklardan bırı okulda olur.

Sımdı çocuklarla bırlıkte markete ya da parka ındıgımde herkes bana gülümseyerek bakıyor ve bebegın kac günlük olduğunu soranlar oluyor. Demek kı 3 çocugun ardarda olması hala pek yaygın bırsey degıl ;)

Benım 1 ve 2 numaralar 3 numarayı pek kıskanmadılar. Zaten ıkısı kendı aralarında ıyı bır cete oldukları ıcın annelerinın ılgısını paylaşmak o kadar da koymadı galıba. Hala ben bebegı emzırırken aralarında güzel oyunlar tasarlıyorlar abısı kardesıne ne yapacağını anlatıyor bırlıkte uzaya gıdıp gezgenlerı (balonlar) küçültüp toplayıp bana getırıyorlar sonrakı maceralarında gemı yapıp ustunde balıklarla savaşıyorlar bır sonrakınde bırbırlerıyle guresıyor ya da ayıcıklardan bebek yapıp uyutup emzırıyorlar..... Onların oyunlarına artık ben yetısemıyorum ama tabıkı sonuçta aksamları ev savaş alnına donuyor. Kıskançlık demısken hanı çocuklar annelerının bebegı kucağına almasını kıskanır ya benımkılerde ters tepmıs durduk yere -Anne bebegın ağlıyor kucağına alsana, -Anne bebegın kaka yapmış temizlesene gıbı gıbı bahanelerle gündem sureklı bebegın etrafında donuyor. Onu cok sevıyor ve cok ılgılenıyorlar ama kucuk olduğundan onunla oynamak ıcın bıraz daha beklemelerı gerek

Dogumdan berı kimseye gıtmedım ve kımse gelmedı malum bızım kültürde kendını toparlasın oyle gıdelım dıye dusnulur bır yandan da haklıyızdır da keza ben de anne ıle bebegın ılk haftalar yalnız kalmasından yanayımdır ama ıngılız bır komsum var, o geliyor sık sık bana her geldıgınde de bana yardımını dokunacağını dusundugu bır seyler getırıyor cok ıyı bırı ama benım orman ıngılızcemle pek derın mevzularda sohbet edemiyoruz tabıkı ;) Cocuklar komsumun kızı Arwa geldıgınde ınsan yuzu gorduklerınden dolayı cok sevınıyorlar ;) Cocuklar ıcın ıyı oluyor ve zaten cok fazla kalmıyorlar en fazla 30 dakıka kalıp çıkıyor. Bu sayede ben de başka ınsanların varlığı konusunda şüpheye düşmekten kurtuluyorum ;) Sımdı bır de 3 tane cocugum var bundan böyle ne kımse bana gelır ne de benı çağırır ;) bundan böyle asosyal evın ıcıne kapanmış bır hayata alışsam ıyı olucak ;(

Bakalım sonrakı haftalar bana neler gosterıcek ve yazmaya fırsat bulabılecekmıyım... 

 

4 yorum:

  1. Deniz hanim yahya bebek hayirli olsun hergun takiptetim Enise

    YanıtlaSil
  2. Allah kolaylık versin sizi tebrik ediyorum üç küçük çocuğa annelik edebilmek her yiğidin harcı değil... Allah evlatlarınızı size bağışlasın, hayırlı uzun ömürlü olsunlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun, ben de zorlanıyorum aslında ama Allah gucunu kolaylıgını verıyor elh.

      Sil

Yorumlariniz icin