27 Ocak 2017 Cuma

Kendi kendine öğrenme üzerine



Durum güncellemesi ve kendi kendine öğrenme üzerine:

Yas: 7

Yer : Araba, Almanya'dan Viyana'ya 8 saat araba yolculuğu.

Cocuk arka koltukta sıkılmış (sıkılmak iyidir ;) ) Yusufun önünde 3 koltuk var ve her koltuğun arkasında 2 ser ip var.

Yusuf: - Anne biliyor musun 3 tane 2= 6 eder,

Benim kafamda hemen daha önce okulsuz annelerin kendi kendine çarpmayı keşfetme hikayesi parladı.

Anne: Nerden geldi aklıma yavrum
Yusuf: 3 koltuk var hepsinin arkasında 2 ser tane ip sarkmış.

Anne: Biz ona çarpma diyoruz Almanca 3 mal 2 ist 6 şeklinde söyleniyor. Seyleri tek tek saymaktansa böyle çarpmak daha kısa sürüyor değil mi?

Yusuf: Evet.

Anne: Mesela 10 tane 2 kac eder?

Düşünüyor uzun uzun eliyle topluyor vs....

Anne: Peki işlemi ters çevir bakalım bu kadar zorlanacak misin.

Yusuf: 2 tane 10= 20 eder ;) büyük bir sevinç :)

Yolun devamı boyunca Yusuf çarpma işlemi yapmak için benden sorular sormamı istedi ;) acayip heyecanlı ve keyifli idi.

Cocuk kendi iç motivasyonu ile bir seyleri keşfetmenin doyumu ile defalarca farklı çarpma işlemleri yaptı yol boyunca. Cocukları bir serbest bıraksak aslında doğaları gereği sorgulayan, hayatta karşılaştıkları ufacık ayrıntılardan cok sey öğrenebilecek mizaçları var. Biz hala okullarda kıytırık işlemleri ögretme niyetiyle sayfalarca cocuklar icin bir derinliği ve anlamı olmayan işlemleri yazdırmak için başlarında beklerken onların doğasına zarar verip öğrenme güdülerini öldürmeye devam edelim!!!!

Sonra Viyana'ya vardık, yası geçtiği için 1. Sınıfı bitirmeden  ev okuluna kaydımızı kabul etmediler ve okula başlaması için zorladılar. Apar topar 2. Döneme başlattılar ve cocuk içine kapandı :(

Dün okuldan 2 katı hesaplama ile ilgili bir sürü ödev vermişler. Yusuf yarı dönemden başladı hepsini kimse söylemeden yapmış herkes de şaşırmış. yaparken de tekrar oldugu için sıkılmış tabi.

Bir şeyin iki katını kardeşli birine öğretmek !!!!

Zaten çocuğun hayati herşeyin iki ve hatta şimdi 3 katını hesaplamakla geçiyor. Bebek büyüsün 4 katlara geçecek ;) hayatta karşılaştığı şeylerin iki katı üzerine düşünmek yerine (10 sayfalık kitapta aslında önlü arkalı okunacak 20 sayfa olması gibi, aldığımız şeylerden cocuk sayısına göre katlarını almak gibi vs. ) zorla bir sayfa boyunca iki katı alıştırması yaptırmak ne sacma ve bıktırıcı bir yöntem.

Bu dönem ne kadar zarar görürüz bilemem ama ins 2. Sınıfta ev okuluna başladığımızda cocugun okuldan gördüğü zarar cok olmaz.

Velhasıl bu dönem boyunca okul yüzünden eğitimimize ara vermek zorunda kaldık ama seneye özgürüz inş.

10 yorum:

  1. Maalesef bazen sistem çocukları zorlayabiliyor... Ama şöyle de bir gerçek var herkes sizin gibi eğitimiyle ilgilenemez maalesef... Güzel aktarımlar yapamayabilir...

    İnşallah en kısa zamanda eski düzeninize dönersiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, ben de henuz yolculuk sırasındayım. her anlamda yolculuk ;) bakalım bızım yolculugumuzun sonu nasıl olacak

      Sil
  2. Kesinlikle haklisin.Biz büyükler bile biseye zorlansak hevesimiz kacar isin büyüsü bozulur ve o ilim siradanlasir gözümüzde.ki bide cocuklarin egitiminde psikolojik baski ceza uykusuzluk hareketsizlik gibi tamamen heves öldürücü unsurlarda var. Yalniz benim kafam cok karisti ama siz simdi yusuf ikinci dönemi tamamlayana kadar Viyanadami kalcaksiniz.yoksa eger varsa sinavlar icin ispanyadan viyanayami gelinmesi lazim hep.Rabia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. viyanada ev okuluna kayıt olmak ıcın 1. sınıfa basladıgından dolayı bıtırmesı gerekıyor. Ara donemden ev okuluna baslayamıyor. Malum avrupa okul konusunda sıkı bu yuzden vıyanada 1. sınıfı bıtırecek ve 2. sınıf ıcın ev okuluna kayıt olup ıspanyaya gıdecegızç daha sonra da her sene sonu vıyanada sınava gırerek dıploma alacak

      Sil
  3. Çocukların içinde cevher var. 17 aylık oğlum nasıl öğrendiyse a b c d diye sayıyor. Yakında okumayı öğrenirse şaşırmam.şimdiki Çocuklar zehir gibi maşallah. Aferin oğluna. Çok tebrik ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler. aslında kendı hallerıne bırakılsa neler yapacaklar da ;)

      Sil
  4. Bilmiyorum, bilemiyorum Deniz. Ya biz buna alıştırıldık okul şart. Okulsuz olmaz. Ya da gerçekten okulsuz olmaz. Evet evde çok şry hatta fazlasını bile öğretebiliriz ama sosyallik açısından da okul gerekmez mi? Çok öncesinde bir kaç yayınını okumuştum. Ama bu okulsuzluk olayına nasıl neye göre karar verdin, lütfen zamanın olunca kabaca bahseder misin? Bir diğer yazındaki çeviri de çocukları öğretmeye yönlendirmemek, zorlamamakla ilgili çıkarımda bulundum. Doğru mu anladım bilemiyorum. Yani biz yeni nesil anneler yanlış mı yapıyoruz. Montessori v.s.. Sorgulamasına izin vermiyor muyuz çocuğun. Ben bu çelişkiyi çoğu zaman yaşıyorum. Lütfen bu konuda beni aydınlatır mısın. Bu kararı nasıl verdin, niçin verdin. Merakla bekliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aslında bır cok seyı bılmıyorum, ama bır sey ogrendıysem annelık adına o da hıssettıgımız seylerın bızı doğruya goturdugudur. ben elden geldıgınce hıslerımı takıp etmeye çalışıyorum. Malum bızım hayat hızlı ve sabıt bır evımız yok. Bu durumda okula gıtmek ve farklı bır hayatı olan bır çocuktan standart duzenlı bır hayatı olan dıger çocukların sahıp olduğu bır hayata ve alışkanlıklara sahıp olmasını beklemek herseyden once gercekcı degıl. Ins bızım seruvenımızı yazmaya çalışırım aslında haklısın bıraz blogda konuya ortadan başlamışım bır başlangıç yazısı yazmak gerek ;)

      Sil

Yorumlariniz icin