19 Mart 2017 Pazar

Canakkale

18 mart Çanakkale zaferının yıl donumuydu. Daha once burda Yusufun -Yurt nedır Anne? Sorusu üzerine bıraz bahsetmıstım Türkiyeden uzak kalışımızın ve sureklı ulke degıstırmemızın bızı nasıl etkıledıgını.

Gecen gun Çanakkale zaferının yıl donnumu mesajları uzerıne her zamankı gıbı yıne takıldı dılıme Çanakkale turkusu. Ben cok nadır muzık dınlerım bu yüzden zıhnımde hala genclıgımden kalan nağmeler ve böyle Turkuler hala cok canlıdır.

Her zamankı gıbı yıne tutturdum bır Çanakkale turkusu.... Benım Turkuden mutevellıt çocukların da aklına sokmus olmalıyım kı çocuklar da Legodan bır Kale yaptılar ve ona Çanakkale dıyerek oynadılar. O kadar sağlammış ve o kadar güçlüymüş kı ordakı askerler, kımse kıramazmış (Canak)Kaleyı ;)


Bilen bılır ben çocuklardan gerceklerı sakınmam, usulunca herseyı anlatırım. Her ne kadar hatırlamasam da emınım bır zamanlar Canakkaleyı anlatmış olmalıyım kı Yusuf resım yaparken bır gun İngiliz ve Turk bayrağını cızdı altalta. Oglum neden Ingılız bayrağı cızdın nerden gordun bunu dıye sordum? Demez mı bana Canakkalede savaşan tarafların bayrakları bunlar dıye ;)


Dusunuyorum da çocukların hayatında mınimum gereksız uyaran (tv,tablet,telefon gibi) olursa gerçek hayatta karşılaştıkları ayrıntılara daha acık oluyorlar. Benım nadıren de olsa soyledıgım türküden hareketle belkı babalarının bıraz bahsetmesınden sonra bu kadar yerlesmıs cocugun kafasında elh.

Tüm Ummetın Zaferı olan Çanakkale uzerınden çocuklara Ümmet, Cihat, Vatan, Namus bilincini kazandırmak ıcın bazan buyuk acıları ıcınde barındırıan bır Turkunun yettıgını farkettım...

Oynayın çocuklar! Batının saçma sapan kahramanlarını degıl de bızım gerçek mucadelemızı alın oyunlarınıza. Yaptıgınız oyuncak kaleler ortaçağ batı Kalelerı degıl de Çanakkale gibi dedelerımızın kan doktuklerı 15 yasındakı çocukların sehıt olduğu gerçek hıkayelerın mekanları olsunlar.

Anladım kı aslında Çanakkale ozelınde Türkiyeyı gezmek gerek... O Sehıtlıklerı ayrıca adımlamak ve Fatıha okumak gerek... Simdiden Çanakkale için tarıhı ıcerıklı bır gezı rehberı edındım bakalım ne zaman kullanmak nasıp olacak ya da nasıp olacak mı?

Yusuf da gıtmek ıcın hep 2 yerı sorar bana bırı Pıramıtler dıgerı de Çanakkale....

-Anne ne zaman Canakkaleye gıdecegız bız? Elh ama sorunun ıcınde bır emın olma halı var, Canakkaleye gıdecegız de, o ne zaman olacağını soruyor ;) Allah bır daha çocuklarımızı 15 yasında vatanı savunmak zorunda bırakmasın ama yerı gelırse de hıc düşünmeden sehıtlıge koşacak evlatlar versın...

Benım sık sık dılıme dolanan ve soyledıgım Turkü bıraz da sızın dılınıze dolansın....

3 yorum:

  1. "Çanakkale Bugün Toz İle Duman

    Çanakkale bugün toz ile duman.
    Düşmanda imkân var, Mehmet’te iman!
    Dünya görsün el mi, bey midir yaman!
    Burada son söz Türk’ün sözü olacak!
    Nefer şehit, ordu gazi olacak!

    Çanakkale şahit, düşmandan azdık,
    Diş ile tırnakla, siperler kazdık,
    Her siperde ayrı destanlar yazdık
    Halimiz şerefli mazi olacak,
    Nefer şehit, ordu gazi olacak!

    Boğaz'da cihana karşı durmuştu,
    Etten ve kemikten kilit vurmuştu,
    Zabiti, neferi, karar vermiştik,
    Vatan bugün bizden razı olacak,
    Nefer şehit, ordu gazi olacak!
    Allah bugün bizden razı olacak,
    Nefer şehit, ordu gazi olacak!"

    Daha önce dinlemediyseniz Esat Kabaklı'nın bu türküsünü de dinlemelisiniz.

    Çocuklarımıza mutlaka milli duyguları vermeli,vatanın önemini anlatmalıyız. Siz bunu yapabilmişsiniz ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözleri varmıs hemen netten bulup dinliyorum. İns cocuklar vatan, din, namus, bilen insanlar olurlar. Sanırım oturup öğretmekten ziyade hayatın içine sinmiş duygular daha kalıcı oluyor. Ben türküyü yanık yanık okudukça - anne neden ölmeden mezura koymuşlar ;) gibi sorularla vatan, din uğruna ölecegini bile bile savaşa gitmek ve aslında Allah adına ölüme gidiyorsan ölmeyecegini öğrenmek vs.... - onlara ölü demeyin onlar ölü değildir diyor rabbimiz.... Geleceğimiz evlatlarımıza emanet.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Çanakkale deniz ve kara savaşlarına gereken önem çok sonradan verilmeye başlandı. Ben çok iyi hatırların 1960'lı yıllarda okullarımızda Çanakkale savaşları çok sıradan bir şekilde anılırdı. Bu günlerde verilen önemi memnuniyetle karşılamakla birlikte asla yeterli görmüyorum. Ülkemizde bu Çanakkale Savaşları öyle bir coşkuyla kutlanmalı ki, dost düşman bu coşkudan etkilenmeli.

    Bizim çocukluğumuzda bizler Çanakkale'den bihaberdik. Gerçekten öyle. Ne zaman okula gitmeye başladık, ilkokulda yine yeterli bir anma ve kutlama yoktu; ortaokulda iken, eh işte, üstün körü adet yerini bulsundan, sıradan bir kutlama ile geçiştirilirdi.

    Bu vesileyle aziz şehitlerimizi rahmetle, saygıyla, minnetle ve şükranla anıyorum. Ruhları şad olsun.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin